Uprzejmie informujemy, iż Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w dniu 29.07.2024 r. ogłosił nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Podstawą prawną Programu jest art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 296 i 863). Nabór wniosków przeprowadzony zostanie zgodnie z art. 13 ww. ustawy.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 800 000 000,00 zł (słownie: osiemset milionów złotych, 00/100).
Program będzie realizowany od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, którego adresatami są następujące osoby:
1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
Terminy naboru wniosków:
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Osoby zainteresowane udziałem w w/w Programie proszone są o wypełnienie następujących dokumentów stanowiących załączniki do Programu :
- karta zgłoszenia,
- zakres czynności w ramach usług asystenta
- oświadczenie dotyczące wskazania asystenta osobistego
- klauzula informacyjna RODO - klauzula informacyjna MRiPS
Powyższe dokumenty wraz z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności można złożyć do 19 sierpnia 2024 r. w następujący sposób:
1. dostarczyć do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Golczewie ul. Zwycięstwa 25 lub
2.wysłać pocztą tradycyjną na adres :
Ośrodek Pomocy Społecznej w Golczewie
ul. Zwycięstwa 25
72-410 Golczewo lub
3. za pomocą poczty elektronicznej : pracowniksocjalny@opsgolczewo.pl lub sekretariat@opsgolczewo.pl
Wnioski będą rozpatrywane indywidualnie przy uwzględnieniu sytuacji osoby z niepełnosprawnością, tj. stopnia niepełnosprawności, samodzielności osoby, możliwości pomocy ze strony rodziny lub instytucji oraz konieczności zapewnienia wsparcia asystenta i osiągnięcia celu Programu.
W przypadku pytań, wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Golczewie Tel. 91 32 71 778 e-mail: pracowniksocjlany@opsgolczewo.pl lub sekretariat@opsgolczewo.pl
Z programu mogą skorzystać osoby zamieszkałe na terenie miasta i gminy Golczewo.
Burmistrz Golczewa przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania oraz w każdy poniedziałek od godziny 16.00 do godziny 17.00. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli odbywa się po godzinach urzędowania w najbliższy dzień.
Urząd czynny jest w dni robocze:
Poniedziałek 8.00 - 16.00
Wtorek - Piątek 7.30 - 15.30
ul. Zwycięstwa 23
72-410 Golczewo
Urząd Miejski
Gmina Golczewo