Burmistrz Golczewa Maciej Zieliński informuje, że został wyznaczony Koordynator ds. dostępności w Gminie Golczewo. Funkcję Koordynatora będzie pełniła Magdalena Zając, dodatkowo powołany został Zespół ds. dostępności jako wsparcie dla Koordynatora (skład zespołu w Zarządzeniu poniżej).
Podstawa prawna Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla Gminy Golczewo jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Zadania koordynatora ds. dostępności
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało mi.in:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Golczewie oraz jednostki organizacyjne gminy;
2) przygotowanie i koordynacja wdrażania planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w artykule 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
3) monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Golczewie i jednostek organizacyjnych gminy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) przedstawianie Burmistrzowi bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań;
5) sporządzania raportów o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności będzie łączył nowe zadania z dotychczasowymi obowiązkami w Strukturze Urzędu Miejskiego w Golczewie.
Dane kontaktowe:
Koordynator ds. dostępności w Gminie Golczewo – Magdalena Zając adres do korespondencji: Urząd Miejski w Golczewie ul. Zwycięstwa 23, 72 – 410 Golczewo
telefon: 91 32 25 142e-mail: m.zajac@golczewo.pl
Linki:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami